FUNKCIONÁLIS TRÉNING

Egy idézettel kezdeném az óratípus bemutatását!

„Egymást követő gyakorlatsorok, amelyek megtanítják a sportolóknak, hogyan kezeljék a saját testsúlyukat a különböző mozgássíkokban” M.B.

Olyan edzés, mely során izomláncokban, a tér minden síkjában, a mindennapi tevékenységekhez hasonló, az emberi alapmozgásokat gyakorló feladatokat végzünk.

Kizárólag szabadsúlyok használatával, törzsből történő stabilizációval, mobilizálással, a helyes mozgásminták kialakításával fejlesztjük képességeinket.

Egyszerre fejlesztünk erőt, gyorsaságot, állóképességet, koordinációt, egyensúlyt, flexibilitást, core-stabilizációt és az ideg-izom kapcsolatok kontrollját.

Az edzésen hétköznapi mozgásokat gyakoroltatunk, ám nehezített körülmények között, megkönnyítve így a mindennapi feladatok elvégzését. Annak, aki funkcionális edzést végez, nem okoz gondot felsétálni a 6. emeletre, ha foglalt a lift. Nem lesz probléma felállni egy székre és kicserélni egy villanykörtét. Könnyebben cipel terheket. A síkos járdafelületen vagy a fürdőkádban nem vágódik hanyatt. A mindennapok könnyebben mennek, ügyesen elkerülhetők az egyensúlyvesztések és az ezekből adódó balesetek. Sportsérülések, műtét utáni regeneráció alkalmával kiemelt fontossággal bír ez a típusú edzésforma.

Az órán használt eszközök tárháza szinte végeláthatatlan:

- Először is ott a saját testünk, melyet súlyzóként használunk.

- Medicinlabda

- Kettlebell

- Felfüggesztéses heveder

- Instabil felületek

- Súlyzók

- Padok, lépcsők

- stb.

Ha kíváncsivá tettelek, szeretettel várlak az edzéseken!