GERINCFITNESS

Kiváló mozgásforma és lehetőség arra, hogy mozgásrendszerünkben a modern életvitelünk által okozott károkat enyhítsük és korrigáljuk.

Olyan óratípus, ahol átmozgatunk minden ízületet. A mozgás hatására fokozódó ízületi nedv termelődése következtében a kopások, fájdalmak elkerülhetők vagy enyhíthetők. Rendszeres gyakorlás hatására az ízületek mozgástartományai kiterjednek, mozgásszabadságunk nagyobb lesz.

A foglalkozás során erősítjük izmainkat is, hogy minél nagyobb terhet vegyenek le passzív mozgásrendszerünkről (ízületek, csontok, gerinc). Statikus (tartásos) és dinamikus gyakorlatokkal, saját testsúllyal vagy kiseszközök használatával erősítjük mind a felületes, mind a mély izomzatot.

Egyensúly gyakorlatokkal, alkalmanként pedig instabil felülettel provokáljuk idegrendszerünket az ideg-izom kapcsolatok felélénkítéséhez. 

Stretching technikák alkalmazásával visszanyerjük rugalmasságunkat. Nagy hangsúlyt fektetünk a rövidülésre hajlamos izmok nyújtására, melyek rengeteg problémát képesek okozni. A nyújtás egyben segíti izomzatunk regenerálódását is.

Az erősebb izomzat és stabilabb mozgásrendszer hatalmas tehertől szabadítja meg gerincünket.

Célunk:

- az ülőmunka káros hatásainak enyhítése,

- tartásjavítás,

- mozgékonyságunk megőrzése, fokozása,

- izomgyengeségből és -rövidülésből adódó derék-, hát és ízületi fájdalmak enyhítése,

- mozgásszegény életmód kedvezőtlen hatásainak kompenzálása.

IMG 8784

Rengeteg ember szenved hátfájástól, gerincproblémáktól. A mai civilizált ember már nem úgy használja testét, gerincét, ahogy kellene. Hosszú évek sorát görnyedjük végig az iskolapadban, majd később az irodában a számítógép előtt. Legtöbb hétköznapi tevékenységeinket felnőttként is ülve végezzük, ülve dolgozunk, ülve szórakozunk. A mozgásszegény életmód és az ülés során felvett testhelyzet következtében egy sor biomechanikai eltérés, deformitás alakul ki mozgásrendszerünkben. Ennek eredményei a későbbi sérvesedések, fájdalmak, rögzült tartáshibák. Minden embernek saját felelőssége, hogy hogyan használja a testét. Egy kis odafigyeléssel rengeteget lehet tenni azért, hogy egy hosszú, fájdalmaktól mentes életet éljünk.

A hátfájás és gerincproblémák mögött gyakran lelki tényezők is állnak, a hanyag tartás sokszor innen ered. A mókuskerék, melyben a napi tevékenységeinket végezzük fásulttá, stresszessé, görcsössé tesz. A szürkeség és egyhangúság lehangol. Fontos, hogy az életben megtaláljuk azt a tevékenységet, mely megszínesíti mindennapjainkat, azt, ami feltölt és kiszakít kissé az állandóságból. Ez bármi lehet, akár egy masszázs hetente, akár egy szaunázás, akár csak egy laza fél óra a fürdőkádban, megteremtve a kellő hangulatot. Gondolnád vagy sem, a mozgás is lehet ilyen. Attól, hogy fizikailag elfáraszt, lelkileg még képes feltölteni. Keress időt magadnak és jár el heti rendszerességgel sportolni! Találd meg azt a mozgásformát, amiben a legjobban érzed magad! Az az egy óra legyen csak a tied, csak rólad szóljon! Ez lehet akár a Gerincfitness is. :-)

Szeretettel várlak foglalkozásaimon!