Mi köze Spongyabobnak a porckorongodhoz?

És még néhány kérdés, ami válaszra vár...

Miért mondja J. Pilates, hogy minden ember annyi idős, amilyen állapotban a gerince van? 🤔
Miért vagyunk reggel magasabbak, mint este? 🤔
Miért fontos a megfelelő mennyiségű alvás, a gerinc egészsége szempontjából? 🤔
Miért szükséges a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel az ép gerinchez? 🤔
Hát olvass és figyelj! Tömören, röviden választ adok a sok kérdésre.

Bővebben...

Core-Stabilizáció (új óra)

Minden szerdán CORE-STABILIZÁCIÓ néven új óratípust mutatok be Velencén a Green Residence Jóga Stúdióban.

Várok mindenkit szeretettel, aki derék-, hátpanaszokkal küzd, vagy csak egyszerűen fejleszteni szeretné magát erőnlétben, stabilitásban, állóképességben és szereti a változatos eszközhasználatot, melyek igazi kihívást tudnak jelenteni egy-egy gyakorlatnál.

Bővebben...

Kép forrása: omniglot.com

Gerinced, mint egy hajóárboc...

Érdekes hasonlat, ugye?
Egy viszonylag bonyolult hajóárboc, melynek alapja a medenceöv, csúcsa a koponya, és a vállöv keresztezi, mint vitorlarúd. A különböző szalagok és izmok biztosítják a rögzítést, összekötik az árbocot az alappal és a csúccsal. A feszítő rendszernek, vagyis az izmoknak és szalagoknak erősnek kell lennie ahhoz, hogy megfelelően feszítsék ki a gerincet, vállakat, és tehermentesítsék a csigolyák közti ízületeket, porckorongokat.

Belegondoltatok már abba, hogy egy nap hány órát töltötök el ülő helyzetben? Biztos vagyok benne, ha összeszámolod, több óra fog kijönni, főleg, ha még ülőmunkát is végzel, mint én.

Bővebben...