Mi köze Spongyabobnak a porckorongodhoz?

És még néhány kérdés, ami válaszra vár...

Miért mondja J. Pilates, hogy minden ember annyi idős, amilyen állapotban a gerince van? 🤔
Miért vagyunk reggel magasabbak, mint este? 🤔
Miért fontos a megfelelő mennyiségű alvás, a gerinc egészsége szempontjából? 🤔
Miért szükséges a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel az ép gerinchez? 🤔
Hát olvass és figyelj! Tömören, röviden választ adok a sok kérdésre.

Gerinced csigolyákból áll, szám szerint 24-ből + néhány álcsigolyából. A csigolyák között porckorongok találhatóak. Szemléletes példával, a két öklöd a két csigolya és közte egy szivacs (Spongyabob) a porckorong. A porckorongok szivacselv alapján működnek.
Amikor a gerinc axiálisan, vagyis fentről lefelé nagy terhelésnek van kitéve, mondjuk állásban (gravitációs erő) 🚶, a két csigolya felszíne közeledik egymáshoz, a porckorongot összelapítja, ami ezzel vizet veszít. Vagyis a két öklöd összenyomja a szivacsot. Testmagasságunk estére ezért csökken. ⬇️
Ezzel ellentétben este, amikor alszol, ez a nyomóerő megszűnik 🛌, a porckorong (Spongyabob) visszaszívja a nedvességet és reggelre megint magasabbak leszünk.⬆️👍😄
Egészséges embereknél ez a magasságváltozás kb. 2cm.

Amikor a terhelés hosszabb ideig fennáll, a porckorong (Spongyabob) elfárad, kimerül, egyre kevesebb vizet vesz fel, már nem nyeri vissza eredeti alakját. Ez lenne az időskor.
Tehát kevés vizet iszol? Keveset alszol? Sokat terheled a gerinced? Mutasd a porckorongod és megmondom mennyi idős vagy a gerinced állapota alapján! 😎
Látod az összefüggést?🤗